Skip to main content

9 NICHE PRODUK PALING SENANG JUAL DI PASARAN MALAYSIA


ANDA NAK BERNIAGA ? PASTIKAN ADA SEDIKIT ILMU UNTUK CARI PRODUK "PANAS" DALAM PASARAN MALAYSIA 
.
.
.


Ramai orang nak berniaga tetapi tak berjaya

Bukan sebab tak ada bakat meniaga, tetapi salah produk untuk dijual. Kesilapan dalam memilih produk ialah kesilapan paling besar

Anda perlu jual produk yang orang MAHU beli, bukan yang ANDA RASA orang akan beli.

Nak tengok produk apa paling laku, kena tengok trend semasa. 

Kalau kena musim raya, pembelian akan lebih kepada produk perayaan seperti baju raya, kain, pakaian budak, bekas makanan dan sebagainya.

Nak lebih mudah, guna je software yang boleh cari produk hot dalam marketplace. 

Anda bukan setakat dapat jumpa produk hot tapi dapat sekali senarai supplier produk tu (link kedai dia).
.
.
.
9 NICHE PRODUK YANG PALING MUDAH TERJUAL DI MALAYSIA

Kalau anda nak mudah jual produk, perlu cukup 3 syarat ni.
    
    1.    Produk keperluan
    2.    Pengguna yang ramai
    3.    Harga mampu milik

Jika anda tak cukup salah satu syarat ni, ianya akan menyukarkan anda untuk menjual produk tersebut. Jadi di bawah ni saya sertakan 9 niche produk yang paling sesuai dan mudah terjual di Malaysia.

Daripada niche ni, anda boleh mula cari produk hot & supplier di Alibaba, aliexpress, Taobao dan marketplace Malaysia seperti Lazada & shopee.

Dah dapat supplier, terus deal & jadikan dia supplier anda. Boleh dah mula menjual! 

    1. PET

Niche ni la paling banyak pembeli yang tergolong daripada pemilik haiwan peliharaan seperti anjing & kucing. Kalau di Kawasan kampung, ramai la yang bela burung serta haiwan eksotik lain.


Anda hanya perlu pilih sub niche kucing atau anjing sudah mencukupi untuk jana income. Anda pilih 1 produk yang sesuai untuk kucing, kemudian deal dengan supplier untuk jadi dropship.

Kemudian masuk dalam group kucing, buat post yang menarik sikit serta selitkan iklan produk anda dalam tu. Memang ramai yang akan membeli.

Tapi make sure produk tu betul-betul bagus & berguna la ye. Baru orang rasa nak membeli.


2. BABY
Mak mana tak sayang anak?
Kalau baru lahir, lagi la dia sayang. Masa ni la dia nak beli semua benda untuk anak dia. Asalkan Nampak cantic, terus nak beli. Serius, itu gejala mak-mak baru dapat anak :D

Jadi, anda cari produk yang sesuai untuk baby dan jual sahaja dalam group-group komuniti atau group ibu-ibu. Buat satu post berkaitan produk dan selitkan iklan.


3. MATERNITY
Masa mengandungkan anak, ada beberapa perkara yang akan mengganggu bakal ibu ni antaranya sakit pinggang ketika tidur, posisi tidur yang salah, sakit tumit dan sebagainya. 

Maka anda cari produk yang sesuai untuk membantu selesaikan masalah ibu mengandung ni. Sangat banyak produk yang boleh bantu mereka daripada panty maternity sehingga kepada bantal peluk maternity yang special tu.

Pasaran ibu mengandung ni luas. Setiap hari ada je yang mengandung dan melahirkan anak. Anda kena buat iklan yang tepat kepada mereka sahaja.


4. GYM & FITNESS
Lelaki muda umur lingkungan 20-30 tahun memang gilakan bentuk badan yang bulking dan mantap. Selalunya dalam niche ni orang jual baju dan jam sukan.

Anda boleh jual ubat gym dan minuman yang boleh membakar kalori mereka. Aksesori seperti earbud juga boleh dijual kepada golongan ini kerana ia memudahkan mereka bersenam tanpa pegang telefon.

Terdapat banyak pecahan produk untuk niche gym & fitness, pastikan anda selam sedalam-dalamnya untuk cari ye. Kalau nak mudah, boleh pakai ECOMDIVER ni 


5. PRODUK RUMAH
Ni kalau dalam English dipanggil household. Semua orang ada rumah kan? Semua pemilik rumah nak rumah mereka Nampak cantic.
Anda boleh masuk group FB ‘geng kaki deco’ dan lihat trend pembelian di sana. Selalunya kalau seorang dah buat wincosting, semua akan buat wincosting.

Jadi anda boleh terus cari produk berkaitan wincosting dan jual kepada mereka.
Antara aksesori yang hot dalam niche ni ialah roller cat dan penyembur cat yang sangat mudah digunakan. Geng pemilik rumah memang suka dengan tools sebegini.


6. AKSESORI GADGET
Pernah tengok gang iphone hentam geng Samsung?
Geng Samsung pula hentam geng Huawei. Haaa, ni pun satu lagi niche yang super hot. Tak payah jual produk mahal-mahal. Jual casing je pun dah cukup masyuk.

Anda tak perlu jual casing semua jenis telefon. Cukup sekadar jual casing iphone 8 sahaja dah cukup. Memang ramai akan beli nanti kalau design yang anda pilih tu cantik-cantik.
Antara barangan lain yang boleh dijual ialah tempered glass dan gadget fashion seperti keychain & sticker.


7. PERMAINAN KANAK-KANAK 
Barang mainan mempunyai permintaan tinggi di seluruh dunia. Asalkan kanak-kanak masih wujud, maka permintaan sentiasa ada.
Walaupun kanak-kanak taka da duit nak beli, tapi ibu bapa mereka mempunyai wang untuk membeli. Jadi sasarkan iklan kepada ibu bapa ye, jangan sasarkan kanak-kanak.

Permainan yang paling banyak dapat permintaan ialah permainan ilmiah. Dalam masa bermain, boleh anak-anak belajar sesuatu dari permainan tersebut.
Selalu Nampak kan permainan begitu?
Pilih permainan yang betul, kemudian buat sedikit video untuk permainan tersebut dan iklankan. Ada la tu yang order nanti 


8. TRAVEL 
Setahun berapa juta orang Malaysia pergi bercuti?
Memang sangat banyak. Pasaran ni pun sangat luas especially untuk student & fresh graduate yang baru dapat kerja. Geng ni suka pergi jalan-jalan.
Ada beberapa produk yang mudah dijual kepada travelers ni antaranya beg yang mudah dibawa dan plastik kedap udara.
Anda pilih produk yang betul & iklan dengan cara yang betul pasti akan dapat jualan.

Niche travel ni agak general dan produk untuk travel ni agak kurang. Tetapi jika anda Berjaya dapat 1 produk yang memang diperlukan oleh travelers, maka anda la tauke yang paling mudah buat duit.


9. FANDOM 
Niche ni paling besar untuk anda pilih. Sebaiknya pilih subniche yang lebih kecil dalam Fandom ni.

FanDom = Fan Kingdom / Fan Domination

Kiranya geng peminat la ni. Peminat kpop, peminat marvel, peminat games, peminat anime, peminat kartun, peminat selebriti dan sebagainya. Berapa banyak produk yang boleh dijual kepada geng fandom ni? Sangat banyak!

Anda cari je produk yang sesuai untuk fandom tertentu, kemudian buat group khas untuk peminat tersebut. Iklan produk anda dalam group tu sahaja. Memang mudah buat duit :D
Jika anda tak jumpa atau tak ada idea untuk cari produk, anda boleh gunakan ECOMDIVER. Software nib oleh search produk & supplier dari 7 marketplace popular (Alibaba, aliexpress, Taobao, shopee, Lazada, prestomall, qoo10)




ANDA DAPAT SESUATU ?? ATAU TERFIKIR SESUATU ?? 

Ada satu software paling latest telah dicipta bagi memudahkan para peniaga untuk mencari seterusnya mendapatkan produk "panas" untuk dijual dalam pasaran tempatan 


👉 Cari Produk Yang Mempunyai Permintaan Dengan 1 Klik Sahaja

👉Buat Analisis Produk Dengan Mudah Melalui 11 Jenis Filter

👉Download Senarai Produk Terus Ke Komputer Anda

👉Download Gambar Produk Mengikut Folder Ke Dalam Komputer

👉Software AI Yang Analisis Algoritma 7 Marketplace Popular Seluruh Dunia





















Comments

Popular posts from this blog

25 Jenis Air Minuman "Killer" untuk Peniaga Bazar

Hai Uols.. Saya yakin pengunjung di page ni adalah mereka yang telah berniaga  "AIR BALANG" atau baru nak mula berbisnes.. semoga kalian terus maju dan berjaya !  Tahukah anda, Peniaga air balang di Bazar Ramadhan pernah mencatat keuntungan tertinggi sehingga RM7000 sebulan ! angka ni adalah gaji seorang pengurus Restoran bertaraf 5 bintang tau.. sapa sangka peniaga pasar mampu meraih keuntungan setinggi ini..Rezki Allah tak pernah salah alamat kan :)  Setiap Peniaga produk atau makanan mesti ada 1 produk atau menu atau resipi "Killer" yang mampu menarik pelanggan untuk kekal bersama. Sama seperti peniaga air balang.. RESEPI Killer tu penyebab dan tarikan pada pelanggan kita dan tak mustahil akan menjadi fenomena "Viral" di media sosial. Baik, saya kongsikan 25 Jenis Resipi Air Balang yang menjadi kegilaan di Bazar Ramadhan yang lepas  Anda tak perlu pening-pening lagi nak jual air apa, pilih jer beberapa jenis yang diberikan dibawah..  Jus Mang

TEKNIK KEMBANGKAN DUIT PTPTN MENJADI USAHAWAN

Dulu saya suka shopping tudung.. beratus-ratus helai koleksi tudung saya. Tetapi sekarang saya jadi Usahawan Tudung ! Produk/Barang paling senang jual adalah tudung ! ye, tudung paling senang jual, cuba kita bayangkan berapa juta penduduk Malaysia yang bertudung ? :P  bisnes tudung kalau buat betul-betul memang senang raih income 4-5 angka sebulan. Disini lah anda sebagai peniaga perlu fikirkan strategi serta cara terbaik untuk melariskan bisnes anda seterusnya meninggalkan pesaing-pesaing yang ada dipasaran hari ini.  Pernah dengar kisah Puan Madihah Mustafha sebulum ni? Beliau merupakan founder kepada tudung jenama Madihah Scaf. Pada permulaan perjalanan bisnes tudung ni beliau telah berjaya menjana pendapatan sehingga 5 Angka sebulan walaupun TANPA PREMIS Perniagaan dengan hanya menjual tudung sahaja. Hebat kan ! "..Saya berjaya "rolling" duit PTPTN saya sehingga menghasilkan pendapatan 4 Angka setiap bulan sewaktu saya masih lagi sedang be